مشکل عجیب با Mint 8

Mint را می توان یکی از زیباترین توزیع های لینوکس دانست که بر اساس Ubuntu یا Debian می باشد . در این توزیع تلاش تمام شده است تا محیطی جذاب و دوست داشتنی برای کاربر به وجود آید . این توزیع به صورت default با محیط گنوم عرضه می شود و بعدا محیط های KDE و fluxbox آن نیز ساخته می شوند .

همراه  این توزیع اکثر کدک هایی که برای داشتن یک محیط مولتی مدیای جذاب لازم باشد نصب می شود و شما بوسله این توزیع به راحتی می توانید از هر فرمت مولتی مدیا لذت ببرید و از آن استفاده کنید .

همراه این توزیع درایور های کارت های گرافیکی Nvidia و ATI نیز نصب می شود تا محیطی جذاب را برای شما به وجود بیاورد.

این توزیع را می توان همانند  Omega برای دنیا ی  RPM ها دانست.

من در منزل برای دخترم این لینوکس را نصب کردم تا بتواند  فیلم های مورد علاقه خود را ببیند و بتواند در هنگام بیکاری با بازی های لینوکس خود را سرگرم کند . دختر ۵ ساله ام بازی supertux را خیلی دوست دارد و بیشترین وقت را برای این بازی می گذارد .


در mint8 برنامه رایت به صورت پیش فرض brasero می باشد و من برای راحتی بیشتر k3b را نیز نصب کردم تا بتوانم فایل های مورد نیازم را رایت کنم و ذخیره کنم .

در منزل چون اینترنت  dial up  دارم برنامه های مورد نیاز را نمی توان دانلود و نصب کرد . از این رو من برنامه های مورد نیاز را در محیط کاری خود دانلود می کنم و سپس با USB به منزل منتقل می کنم و آنها را در شاخه

/var/cache/apt/archives

می ریزم و سپس برنامه مورد نظر را بوسیله apt-get یا synaptic package manager نصب می کنم.

نصب از روی شاخه archives را می توان یکی از مزیت های بزرگ خانواده deb دانست .

اخیرا متوجه شدم که سرعت رایت در مینت هشت خیلی پایین است و برای رایت یک DVD به حجم چهار گیگ باید سه ساعت وقت گذاشت . فرآیند رایت را با k3b و brasero چک کردم دیدم هر دو برنامه برای رایت مدت زمان زیادی را مصرف می کنم .در حالی که فرآیند رایت بر روی دبیان و FreeBSD که بر روی سیستم خانگی من نصب است این قدر طول نمی کشد .

فکر کردم شاید مشکل از مینت باشد ولی با نصب دوباره آن این مشکل حل نشد .

غیر از این مشکل , دخترم به دفعات زیاد شکایت می کرد که سیستم هنگ می کند و با صفحه سیاه برخورد می کند . تا آنجا که توانستم در گوگل و  forums ها چک کردم به نتیجه ای نرسیدم . در نتیجه برای استفاده دخترم از مینت به سوی Fedora 12 مهاجرت کردم.

تا حالا که دخترم راضی است و این سیستم به راحتی کار می کند . هرچند که با فدورا نیز مشکلاتی داشتم که بعدا برایتان می نویسم.