نصب XFCE در FreeBSD

یکی دیگر از محیط  های جذاب  و جالب در دنیای سیستم عامل هایی مانند Unix محیط XFCE  می باشد که بوسیله GTK بوجود آمده است درست شبیه به gnome که بر اساس GTK می باشد .

این محیط  به علت سبک بودن و اشغال نکردن رم و توان سیستم معروف می باشد .

دلایلی که این توزیع را معروف کرده است می توان به صورت زیر نام برد

۱- دارای یک محیط دسکتاپ ساده و سبک می باشد که برای کسانی که به تازه گی به دنیای سیستم عامل هایی مانند Unix آمده اند یادگیری روش کار با آن آسان می باشد.

۲- این محیط به راحتی قابل کانفیک می باشد و برای  config ان به راحتی از mouse می توان استفاده کرد و احتیاج زیادی به کیبرد نمی باشد و به راحتی با چند حرکت موس قابل تغییر می باشد.

۳-  پنل اصلی این محیط شبیه به پنل محیط های  قابل فروش Unix مانند apple می باشد و شما می توانید با کمی خلاقیت محیطی شبیه به مکینتاش را در دسکتاپ خود ایجاد کنید .

۴- همراه این محیط فایل manager , sound manger مخصوص به خود نصب می شود که شما می توانید ا ز آن در محیط های دیگری مانند Gnome استفاده کنید .

۵- چون این محیط بر اساس GTK است پس قابلیت   theme پذیری بالایی را دارد و شما می توانید به راحتی theme های مختلفی را برای آن نصب کنید.


۶- به علت سبک و سریع بودن این محیط برای سیستم هایی که دارا ی منابع سخت افزاری اندکی هستند . می توان مورد استفاده قرار داد.

برای نصب این محیط در FreeBSD کافی است در ترمینال دستور های زیر را تایپ کنید

# cd  /usr/ports/x11-wm/xfce4
# make install clean

بعد از مدتی این محیط نصب خواهد شد و سپس شما در ترمینال یوزر خانگی خود دستور زیر را وارد  می کنید

% echo "/usr/local/bin/startxfce4" > ~/.xinitrc

حالی کافی است در ترمینال دستور startx را تایپ کنید تا وارد این محیط شده و از آن بتوانید استفاده کنید.